"TOT ESFORÇ TÉ LA SEVA RECOMPENSA"
Esforceu-vos per aconseguir els vostres somnis i seguiu endavant quan hi hagi dificultats.
"TOT ESFORÇ TÉ LA SEVA RECOMPENSA"
Esforceu-vos per aconseguir els vostres somnis i seguiu endavant quan hi hagi dificultats.
En aquell temps, Jesús, ple de l'Esperit Sant, se'n tornà del Jordà. L'Esperit el va conduir pel desert durant quaranta dies, i era temptat pel diable. Aquells dies no va menjar res, i a la fi tenia fam. El diable li digué: "Si ets Fill de Déu, digues a aquesta pedra que es torni pa". Però Jesús li va respondre: "L'Escriptura diu: "L'home no viu només de pa"".
Després el diable se l'endugué enlaire, li va mostrar en un instant tots els reialment del món i li digué: "Et donaré tota l'autoritat i la glòria d'aquests reialmes: me l'han confiada a mi, i jo la dono a qui vull. Adora'm i tot serà teu". Jesús li respongué: "Diu l'Escriptura: "Adora el Senyor, el teu Déu, dóna culte a ell tot sol".
Després el conduí a Jerusalem, el va posar dalt de tot del temple i li digué: "Si ets Fill de Déu, tira't daltabaix. Diu l'Escriptura: "Donarà ordres als seus àngels de guardar-te". I encara: "Et duran a les palmes de les mans perquè els teus peus no ensopeguin amb les pedres".
Jesús li contestà: "Diu l'Escriptura: "No temptis el Senyor, el teu Déu". Un cop el diable hagué esgotat tota mena de temptacions, s'allunyà d'ell fins al moment oportú.
Demà dissabte, dia 8, és el Dia Internacional de la Dona. Aquest dia es reivindiquen els drets fonamentals de la dona: igualtat en la societat i la seva activa participació en tots els àmbits. També es posa de relleu la lluita per la eliminació de qualsevol forma de discrimació de gènere així com denunciar el sexisme.
Us convidem a veure aquest vídeo fixant-vos de manera especial en el seu missatge. I podeu respondre a aquestes preguntes:
Què creieu que vol dir la lletra d'aquesta cançó?
Què vol dir un sí gegant?
Com creieu que podeu demanar ajuda si teniu por o sentiu que alguna cosa que us han fet no us ha agradat?
Què heu après d'aquesta cançó?
En aquest inici de la Quaresma us convidem a llegir aquest text del profeta Isaïes que trobem a la Bíblia.
En aquest text hi apareix la paraula dejuni. Moltes religions en parlen i es refereixen sobretot a l'estar-se d'algun menjar en un dia o un temps determinat. El cristianisme en parla preferentment en la Quaresma.
Ens agradaria que us fixessiu en l'aspecte que es refereix aquest text:
El dejuni que jo aprecio és aquest:
Comparteix el teu pa amb els qui passen fam.
Acull a casa teva els pobres vagabunds.
Vesteix el qui va despullat.
No els defugis, que són germans teus.
Llavors brillarà com l'alba la teva llum i tindràs per avantguarda la teva bondat.
Què us sembla que ens vol dir?
Coneixeu algunes persones o companys que els manquen coses que considerem essencials per tenir una vida digne?
Què pots fer tu per donar-los un cop de mà?
Avui és dimecres de cendra, el dia que s'inicia la QUARESMA. És un camí que ens portarà a la Pasqua, la festa més important pels cristians. És un temps en el que se'ns convida a pensar i reflexionar en la nostra manera de ser i de fer.
D'aquesta reflexió podrem valorar si hi ha alguna cosa que ens cal millorar. Per això diem que la Quaresma és un temps de conversió, un temps per valorar les nostres actituds i si alguna no és correcta intentar rectificar-la. Els cristians celebrem el ritus de l'imposició de la cendra en la qual el mossèn diu: "Converteix-te i segueix l'Evangeli".
"Quaresma, temps per mirar com és la nostra vida, reflexionar i fer els possibles per canviar el que no va bé".
*Què creus que tu pots canviar?
La cançó ens convida a compartir el nostre amor amb els altres, com ho feia Jesús i l'Anna Maria.
Us agradaria tenir-ho com un propòsit? Penseu en una manera de demostrar amor a algú i poseu-ho en pràctica!!